Το πως αισθάνεσαι για τον εαυτό σου καθορίζει τη σχέση με το σώμα σου

Updated: Nov 22, 2020

7 πράγματα που ένας coach προσωπικής ανάπτυξης θα ήθελε να ξέρεις για τη σχέση με τον εαυτό και το σώμα σου.


Ζώντας σε έναν κόσμο που το 91% των γυναικών δεν είναι ικανοποιημένες με το σώμα τους (Statistic Brain Research Institute) δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση η στροφή και η εστίαση στο positive body image και την αποδοχή.


Πόσες φορές παρατηρήσατε ιδιαίτερα εντυπωσιακές γυναίκες να έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, να μιλούν απαξιωτικά για το σώμα τους, να μην δέχονται εύκολα κομπλιμέντα και να αισθάνονται ότι δεν είναι, τελικά, τόσο εντυπωσιακές, όσο εμείς τις βλέπουμε τουλάχιστον. Μήπως, κάπου μέσα στην παραπάνω περιγραφή βρίσκετε και τον εαυτό σας; Αν ναι, αυτά είναι τα πράγματα που ένας personal growth coach θα ήθελε να ξέρετε:

1. Η θετική εικόνα για τον εαυτό σου ξεκινάει από μέσα, όχι από έξω.

Ό,τι και αν ακούς από τους γύρω σου, στο τέλος της ημέρας έχει σημασία εσύ τι πιστεύεις για τον εαυτό σου. Αν επηρεάζεσαι από σχόλια τρίτων (αγνώστων, φίλων ή οικογένειας), πάρε ένα λεπτό στον καθρέφτη, κοίταξε το σώμα σου και αναρωτήσου «Αν η γνώμη των άλλων δεν είχε καμία σημασία και είχε μόνο η δική μου, ποια θα ήταν αυτή;». Από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις. Από μέσα.

2. Βλέπεις μόνο αυτά στα οποία επιλέγεις να εστιάζεις.


Μείνε λίγο ακόμα στον καθρέφτη και παρατήρησε καλύτερα το είδωλό σου. Τι είναι το πρώτο που βλέπεις; Τα «ελαττώματα» ή τα χαρακτηριστικά που αγκαλιάζεις. Όταν κοιτάζεις το πως στέκονται τα μαλλιά σου, τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις; Να τα φτιάξεις γιατί δεν στέκονται σωστά ή να σκεφτείς κάτι θετικό; Και τι γίνεται με όσα δεν σου αρέσουν; Τα κοιτάζεις ή αποφεύγεις και κρύβεσαι;


Όπως στη ζωή, έτσι και στην εικόνα του εαυτού και του σώματός μας, τείνουμε να βλέπουμε αυτά στα οποία εστιάζουμε. Αν κάθε πρωί που ξυπνάμε περνάμε αμέσως στην σκληρή αυτοκριτική για τα κιλά, την περιφέρεια, τις ραγάδες ή τις ρυτίδες, το δέρμα που με τον χρόνο χαλαρώνει, αυτά θα βλέπουμε και την υπόλοιπη μέρα. Όσο μας ενοχλούν, τόσο θα τα κρίνουμε και όσο τα κρίνουμε αρνητικά, τόσο κάποια στιγμή θα θέλουμε να σταματήσουμε να τα κοιτάμε για να μην αισθανόμαστε τη δυσφορία. Έτσι, όμως, σταματάμε να κοιτάμε και εμάς, ολόκληρες, όχι μόνο το σώμα μας.

3. Αποδέχομαι το σώμα μου δεν σημαίνει ότι μ’ αρέσουν όλα τα μέρη του


Αποδέχομαι το σώμα μου δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μου αρέσει η εμφάνισή μου. Αποδέχομαι το σώμα μου σημαίνει ότι γνωρίζω την αξία μου, παρά την εμφάνισή μου! Αυτό σημαίνει ότι ο τρόπος να αισθάνομαι καλύτερα για τον εαυτό μου δεν έχει να κάνει με το πως δείχνω, αλλά με το πως «χτίζω» την αυτό-αξία μου ανεξάρτητα από την εμφάνισή μου. Ότι ακόμα και αν δεν μου αρέσει το σώμα μου, το πρόσωπο μου, τα μαλλιά μου ξέρω την αξία μου και ότι είμαι σημαντική.


Όταν αποδεχόμαστε τον εαυτό και το σώμα, ακόμα και αν δεν μας αρέσει αυτό που βλέπουμε, δεν θα μας σταματήσει από το να κάνουμε αυτό που θέλουμε στη ζωή μας. Το πως επηρεάζουμε τον κόσμο στη δουλειά μας, την προσωπική μας ζωή, τους φίλους μας, την οικογένειά μας δεν εξαρτάται από το πως φαινόμαστε, αλλά από το ποιοι είμαστε.


Αν δεν γνωρίσω και δεν αποδεχτώ τον εαυτό μου, δεν θα αποδεχτώ το σώμα μου και όσο δεν αποδέχομαι, τόσα εμπόδια θα βάζω στον εαυτό μου και θα σαμποτάρω κάθε μου κίνηση να είμαι ευτυχισμένη και να νιώθω καλά.

4. Ένα από τα πρώτα βήματα για την αποδοχή και τη θετικότητα: η ευγνωμοσύνη.


Τι θα γινόταν αν κάθε φορά που ξυπνάς, αντί κοιτώντας τα πόδια σου να σκέφτεσαι «πόσο χοντρά είναι», σκεφτόσουν πόσο ευγνώμων νιώθεις που σε πηγαινοφέρνουν, όπου έχει ανάγκη η ψυχή σου, σου επιτρέπουν να τρέξεις, σου προσφέρουν τη χαρά να κουλουριάζεσαι στα πόδια του συντρόφου σου κάθε βράδυ στον καναπέ κάτω από την κοινή σας κουβέρτα;


Τι θα γινόταν αν κάθε φορά που χαμογελούσες, αντί να σκεφτείς πόσο άσχημα δόντια έχεις και ντρέπεσαι, σκεφτόσουν πόσο ευγνώμων νιώθεις που αυτό το χαμόγελο κάνει τους δικούς σου να χαμογελούν, βοηθάει έναν πελάτη σου να νιώσει άνετα και εσένα ενδεχομένως να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του ή απλά σου προσφέρει το απόλυτο αίσθημα ικανοποίησης και χαράς -ακόμα και αν κρατά 1 λεπτό.


Αν για μία μέρα αντί για την καθιερωμένη γνωστική λίστα όσων δεν μας αρέσουν πάνω μας, γράφαμε νοητικά μία νέα για όσα νιώθουμε ευγνωμοσύνη, η μέρα θα κυλούσε αλλιώς. Δοκίμασέ το!

5. Να είσαι συμπονετική, πρώτα απέναντι σε σένα.


Πόσες φορές έχουμε πει στον εαυτό μας: «πώς είσαι έτσι;», «είσαι άσχημη» ή «είσαι χοντρή». Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε έτσι στην αδερφή μας, στη μητέρα μας ή σε μία πολύ αγαπημένη μας φίλη; Πιθανόν, όχι. Τότε, πώς το κάνουμε σε εμάς;


Δείχνοντας μεγαλύτερη ενσυναίσθηση στον ίδιο μας τον εαυτό με συμπόνια και κατανόηση, μαθαίνουμε να τον ακούμε καλύτερα. Ακούγοντας τον εαυτό μας καλύτερα, ερχόμαστε περισσότερο σε επαφή μαζί του, τον βλέπουμε πιο καθαρά, τον σεβόμαστε και κάπως έτσι, συνειδητοποιούμε την αξία του. Την ίδια αξία που ακυρώνεται σε κάθε «είσαι άσχημη» που του λέμε, την ίδια αξία που χρειαζόμαστε για να διεκδικήσουμε ό,τι επιθυμούμε. Αν δεν πιστεύεις, ότι το αξίζεις, επειδή δεν είσαι ελκυστική ή είσαι υπέρβαρη, πώς θα το αποκτήσεις;

6. Αποδέχομαι το σώμα μου δεν σημαίνει ότι θα αισθάνομαι πάντα καλά.


Η αίσθηση ότι αποδεχόμενοι το σώμα και τον εαυτό μας θα καταργήσει αυτόματα τα αρνητικά συναισθήματα είναι μία πολύ συνηθισμένη εσφαλμένη αντίληψη που έχουμε. Με τη κουλτούρα της δίαιτας και της ομορφιάς να κυριαρχεί σε κάθε εξωτερικό μήνυμα, είτε προέρχεται από τα μέσα επικοινωνίας, είτε από τους ίδιους μας τους φίλους, είναι το λιγότερο ουτοπικό να αναμένουμε να μένουμε ανεπηρέαστοι συναισθηματικά.


Αποδέχομαι το σώμα μου σημαίνει ότι αποδέχομαι ότι κάποιες ημέρες δεν θα νιώθω καλά για αυτό και είναι εντάξει. Το σημείο κλειδί σε αυτές τις ημέρες είναι να με ακούω, να είμαι συμπονετική, να επιτρέπω στον εαυτό μου να μην αισθάνεται καλά, αλλά να του θυμίζω παράλληλα και όλo το υπόλοιπο θετικό εσωτερικό και εξωτερικό δυναμικό του. Όσο το βλέπω και το γνωρίζω, τόσο θα είμαι δυνατή απέναντι στις «κακές ημέρες».

7. Η αποδοχή του εαυτού σου είναι μέρος μίας διαδικασίας που δεν σταματάει ποτέ.


Η αποδοχή του εαυτού και του σώματoς δεν έρχεται διαβάζοντας ένα βιβλίο, εφαρμόζοντας ένα tool που βρήκαμε στο internet, ούτε μέσα από ένα άρθρο που μπορεί να μας προβληματίσει για λίγα λεπτά. Η αποδοχή και η θετική αυτό-εικόνα είναι μέρος μίας διαδικασίας που κρατάει, όσο και εμείς και χρειάζεται να την εξασκούμε συνεχώς. Μεγαλώνουμε αλλάζουμε και μαζί μας εμάς, αλλάζει και το σώμα μας. Παράλληλα η κουλτούρα της ομορφιάς και τα κοινωνικά στερεότυπα μας βομβαρδίζουν συστηματικά και μπαίνουν σε κάθε πτυχή της ζωής μας για να μας επηρεάσουν. Το να μείνουμε σταθεροί στην αποδοχή και την αυτό-αξία μας, είναι μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία που συνήθως χρειάζεται την υποστήριξη ενός ειδικού.


Φανταστείτε, λοιπόν, πως θα ήταν η ζωή σας…

  • Αν δεν σας επηρεάζει το τι σκέφτονται οι άλλοι για την εμφάνισή σας

  • Αν είστε εντάξει με το είδωλο σας στον καθρέφτη

  • Αν νιώθετε εντάξει με το σώμα σας τον περισσότερο καιρό

  • Αν αισθάνεστε άνετα στην παραλία ή με τον σύντροφό σας

  • Αν ξέρετε ότι είστε ένα θετικό πρότυπο σχετικά με την αυτό-εικόνα για τα παιδιά σας


Ή απλώς, αναρωτηθείτε… και αν το «τέλειο» σώμα είναι αυτό μέσα στο οποίο βρίσκομαι σήμερα;

_________________________________

Τα coaching προγράμματα παρέμβασης πραγματοποιούνται τόσο δια ζώσης, όσο και online - αν έχετε περισσότερες απορίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ή τηλεφωνικά, διαφορετικά μπορείτε να επισκεφτείτε τις πιο συχνές ερωτήσεις που μου κάνουν για περισσότερες διευκρινήσεις.

741 views