Skip to main content

Έχεις μία πολύ καλή ιδέα, αλλά η υλοποίησή της δεν θα έρθει από εσένα. Η παρουσίαση μίας ιδέας μας στη δουλειά – κι ειδικά όταν οι άνθρωποι στους οποίους χρειάζεται να την παρουσιάσουμε είναι σε πιο senior θέσεις από εμάς- μπορεί να είναι τρομακτική. Συχνά όμως, είναι ο μόνος τρόπος για να ενισχύσουμε τις πιθανότητες να ακουστεί.

Έχεις μία καλή ιδέα! Ε, και;

Ας υποθέσουμε ότι όντως, έχεις μία πολύ καλή πρόταση που θα βοηθούσε εξαιρετικά στην αντιμετώπιση ή την πρόληψη ενός προβλήματος. Φτάνει μόνο αυτό;

Με βεβαιότητα θα σου πω, πως όχι. Γιατί όσο καλή κι αν είναι η πρότασή σου, χρειάζεται να την σχεδιάσεις προσεκτικά πριν τη φέρεις στο τραπέζι των συζητήσεων με την προετοιμασία να είναι το μεγαλύτερο όπλο σου.

Παρακάτω θα βρεις 5 βήματα που θα σε βοηθήσουν να το κάνεις όσο το δυνατόν καλύτερα.

1) Δημιούργησε ένα resume της ιδέας σου

Mια γραπτή περίληψη της ιδέας σου είναι ένα αρχείο που την παρουσιάζει με καθαρό τρόπο, αναδεικνύοντας τα δεδομένα, αλλά και τον τρόπο που σχετίζεται με τους εταιρικούς στόχους. Είναι μία πρώτη εικόνα για να ενισχύσεις το impact της ιδέας σου, αλλά και να δείξεις στον εργοδότη σου τον χρόνο που αφιέρωσες στην παρουσίαση αυτής.

2) Τόνισε το ζήτημα που προσπαθείς να λύσεις

Ονομάτισε το πρόβλημα, τις πιθανές αιτίες του, τον τρόπο που επηρεάζει τον οργανισμό κι οποιαδήποτε στοιχεία ή αποδείξεις μπορείς να συγκεντρώσεις για να υποστηρίξεις τα σημεία που τονίζεις.

Παράδειγμα

Burn out της ομάδας λόγω υψηλού φόρτου εργασίας

Αιτίες

Έλλειψη ξεκάθαρων προσδοκιών και προτεραιοτήτων από τον manager

Δεδομένα/Αποδείξεις

Χτύπημα καρτών μετά τις 6-7 μ.μ.

Επίδραση στον οργανισμό

Η εργασιακή ικανοποίηση των ανθρώπων πέφτει σημαντικά, χαμηλότερη παραγωγικότητα, καθυστερήσεις, περισσότερα λάθη

3) Πρόσφερε μία λύση

Κάνε ένα brainstorming με όλες τις πιθανές λύσεις και ζύγισε τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες κάθε μίας. Κάνε μία λίστα με τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που η κάθε μία έχει και ξεχώρισε ποια είναι η πιο εφικτή και ποια η πιο αποτελεσματική. Ξεχώρισε τη λύση που ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τους εταιρικούς στόχους και τις αξίες του οργανισμού. Εξήγησε πως θα εφαρμόσεις την λύση, όπως και ποιο είναι το αποτέλεσμα που αναμένεις από αυτή.

Παράδειγμα

Για να μειώσουμε τους δείκτες burn out της ομάδας, θα μπορούσαμε αναθέσεις που έρχονται εξωτερικά και δεν αποτελούν υψηλή προτεραιότητα να δίνονται σε έναν εξωτερικό συνεργάτη, ώστε να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερο χρόνο να συγκεντρωθούν στα projects υψηλότερης προτεραιότητας.

4) Παρουσίασε δεδομένα & αποδείξεις

Παρουσίασε στοιχεία που θα στηρίξουν την ιδέα σου με περισσότερες λεπτομέρειες , συμπεριλαμβανομένου του πιθανού κόστους και των εμποδίων που μπορεί να συναντήσετε. Μπορείς να συμπεριλάβεις και την προσωπική σου εμπειρία ή παρατήρηση, το feedback των εργαζόμενων ή αποτελέσματα ερευνών που αποδεικνύουν ότι η πρότασή σου είναι ωφέλιμη και βιώσιμη.

Παράδειγμα

Χρονομέτρησε πόσο χρόνο παίρνει κατά μέσο όρο η διεκπεραίωση των low-priority αρμοδιοτήτων. Στη συνέχεια, ανάδειξε τα οφέλη της απελευθέρωσης αυτού του χρόνου για πιο σημαντικά projects κι εργασίες. Εστίασε σε σημεία όπως το ηθικό των ανθρώπων, η απόδοση, ο αντίκτυπος της εργασίας τους και το revenue.

5) Εξήγησε γιατί η εταιρεία πρέπει να επενδύσει

Παρουσίασε με ποιον τρόπο η ιδέα σου θα προσθέσει αξία όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στον οργανισμό.

Παράδειγμα

“Αν αφαιρέσουμε x% των εργασιών χαμηλής προτεραιότητας από το workload της ομάδας και το αναθέσουμε σε έναν εξωτερικό συνεργάτη, θα ξοδέψουμε x€. Αυτό θα διπλασιάσει την απόδοση της ομάδας που θα μπορεί να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στα Z projects με συνολικό όφελος Y€ μέχρι το τέλος του χρόνου.”

Έχεις μία καλή ιδέα. Έχεις ένα καλό πλάνο;

Τα coaching προγράμματα παρέμβασης πραγματοποιούνται τόσο δια ζώσης, όσο και online, ενώ σχεδιάζονται εξατομικευμένα επάνω στις ανάγκες και το αίτημα του Coachee – είτε εκείνος αφορά ιδιώτη, ελεύθερο επαγγελματία ή στέλεχος επιχείρησης. Σε περίπτωση που έχετε απορίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ή τηλεφωνικά, διαφορετικά μπορείτε να επισκεφτείτε τις πιο συχνές ερωτήσεις για περισσότερες διευκρινήσεις.