-
Περίπου 85% των ομάδων αντιμετωπίζουν ζητήματα συγκρούσεων κάθε εβδομάδα (CPP, Inc.).
-
Το 49% των συγκρούσεων οφείλεται σε προσωπικές προστριβές κι εγωισμούς.
-
33% των συγκρούσεων είναι αποτέλεσμα υψηλού φόρτου εργασίας.
-
1 στους 5 υπαλλήλους δεν αναλαμβάνει καμία ενέργεια ως απάντηση στη σύγκρουση στην οποία εμπλέκεται, ενώ περίπου το ένα τέταρτο συζητά το θέμα με το άλλο άτομο που εμπλέκεται στη σύγκρουση. Λίγο περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των εργαζομένων συζητούν το θέμα με τον διευθυντή τους, το HR.
-
Η συντριπτική πλειοψηφία όσων υποφέρουν από στρες, άγχος ή/και κατάθλιψη λόγω συγκρούσεων συνεχίζουν να εργάζονται. Aυτή η “παρουσία” έχει αρνητικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα με ετήσιο κόστος που εκτιμάται μεταξύ 590 και 2,3 δισεκατομμυρίων £ (Acas, 2021).
2 άτομα= 4.2 ώρες
5 άτομα = 10.5 ώρες
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υπάρξει μέρος των παραπάνω στατιστικών, όσο κι αν δεν το θέλουμε. Και παρόλο που επιθυμούμε να είμαστε παραγωγικοί – και κυρίως χαρούμενοι– στην εργασία μας, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο μόνος τρόπος για να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, είναι να περάσουμε μέσα από τη σύγκρουση κι όχι γύρω από αυτή.
-
Δίνουν πληροφορίες, που στην ομάδα μας σπάνια μοιραζόμαστε
-
Βοηθούν τις ομάδες να γνωριστούν καλύτερα
-
Εξασκούν τα μέλη των ομάδων να κάνουν άβολες συζητήσεις (ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια στη διαχείριση συγκρούσεων)
-
Ενεργοποιεί το συναίσθημά μας με πιο συνήθη αυτά της ενσυναίσθησης και της συμπόνιας
-
Ενισχύει την παρατηρητικότητά μας –τόσο προς τον εαυτό όσο και προς τους άλλους
💡 Πώς να τις χρησιμοποιήσεις;
-Πώς ακούτε αυτό που μοιράστηκε η Ελένη;
– Ποιος έχει παρατηρήσει όσα αναφέρει; Πώς σας έκανα να σκέφτεστε για εκείνη;
-Τί θα θέλατε να κάνετε αν την παρατηρήσετε να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο (π.χ, που υποδεικνύει ότι νιώθει άβολα);
-Πώς είναι τώρα που μοιράζεται αυτές τις πληροφορίες μαζί μας και κάνει πιο ξεκάθαρο όλα όσα θέλει να επικοινωνήσει με αυτόν τον τρόπο;
-Τί σας μαθαίνει αυτό;