Skip to main content
  • Περίπου 85% των ομάδων αντιμετωπίζουν ζητήματα συγκρούσεων κάθε εβδομάδα (CPP, Inc.).

  • Το 49% των συγκρούσεων οφείλεται σε προσωπικές προστριβές κι εγωισμούς.

  • 33% των συγκρούσεων είναι αποτέλεσμα υψηλού φόρτου εργασίας. 

  • 1 στους 5 υπαλλήλους δεν αναλαμβάνει καμία ενέργεια ως απάντηση στη σύγκρουση στην οποία εμπλέκεται, ενώ περίπου το ένα τέταρτο συζητά το θέμα με το άλλο άτομο που εμπλέκεται στη σύγκρουση. Λίγο περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των εργαζομένων συζητούν το θέμα με τον διευθυντή τους, το HR.

  • Η συντριπτική πλειοψηφία όσων υποφέρουν από στρεςάγχος ή/και κατάθλιψη λόγω συγκρούσεων συνεχίζουν να εργάζονται. Aυτή η “παρουσία” έχει αρνητικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητα με ετήσιο κόστος που εκτιμάται μεταξύ 590 και 2,3 δισεκατομμυρίων £ (Acas, 2021).

Όσο πιο μεγάλη είναι μία ομάδα (ή ένα τμήμα), τόσο περισσότερο χρόνο χρειάζονται οι Managers να αφιερώσουν σε ζητήματα επίλυσης συγκρούσεων.
1 άτομο = 2,1 ώρες

2 άτομα= 4.2 ώρες

5 άτομα = 10.5 ώρες

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υπάρξει μέρος των παραπάνω στατιστικών, όσο κι αν δεν το θέλουμε. Και παρόλο που επιθυμούμε να είμαστε παραγωγικοί – και κυρίως χαρούμενοι– στην εργασία μας, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο μόνος τρόπος για να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, είναι να περάσουμε μέσα από τη σύγκρουση κι όχι γύρω από αυτή.

Σε κάθε ομαδικό session πρόληψης ή/και αντιμετώπισης συγκρούσεων σε corporate περιβάλλον, 6 ερωτήσεις ξεχωρίζουν.
❓ Γιατί;
  1. Δίνουν πληροφορίες, που στην ομάδα μας σπάνια μοιραζόμαστε

  2. Βοηθούν τις ομάδες να γνωριστούν καλύτερα

  3. Εξασκούν τα μέλη των ομάδων να κάνουν άβολες συζητήσεις (ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια στη διαχείριση συγκρούσεων)

  4. Ενεργοποιεί το συναίσθημά μας με πιο συνήθη αυτά της ενσυναίσθησης και της συμπόνιας

  5. Ενισχύει την παρατηρητικότητά μας –τόσο προς τον εαυτό όσο και προς τους άλλους

Την επόμενη φορά άδραξε την ευκαιρία και κάνε τις παρακάτω ερωτήσεις στην ομάδα σου (ή και στον εαυτό σου):
1) Τί μπορεί να σε δυσκολέψει να δουλέψεις;
2) Πώς μπορούμε να καταλάβουμε ότι νιώθεις άνετα/άβολα;
3) Ποιο μικρό, περίεργο πράγμα ή συνήθεια μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ασφαλής;
4) Τί ή ποιος χρειάζεται περισσότερη εκτίμηση στη δουλειά;
5) Για ποια λάθη θα ήθελες να σε συγχωρέσουν;
6) Τί θα μπορούσες να μάθεις να συγχωρείς περισσότερο στους συναδέλφους (ή στην υπόλοιπη ομάδα) σου;
7) Τί θα ήθελες η ομάδα να καταλαβαίνει καλύτερα για εσένα;

💡 Πώς να τις χρησιμοποιήσεις;

⤷ Στα 1:1 meetings σας
⤷ Στις ομαδικές συναντήσεις σας.
#Bonustip: Ενεργοποίησε τη συζήτηση μέσα στην ομάδα κάνοντας συστημικές ερωτήσεις και ζητώντας κι από την υπόλοιπη ομάδα να συζητήσει πάνω σε όσα ακούει. Παράδειγμα:

-Πώς ακούτε αυτό που μοιράστηκε η Ελένη;
– Π
οιος έχει παρατηρήσει όσα αναφέρει; Πώς σας έκανα να σκέφτεστε για εκείνη;
-Τί θα θέλατε να κάνετε αν την παρατηρήσετε να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο (π.χ, που υποδεικνύει ότι νιώθει άβολα);
-Πώς είναι τώρα που μοιράζεται αυτές τις πληροφορίες μαζί μας και κάνει πιο ξεκάθαρο όλα όσα θέλει να επικοινωνήσει με αυτόν τον τρόπο;
-Τί σας μαθαίνει αυτό; 

⤷ Όταν έχετε νέα μέλη στην ομάδα – αφορμή για να γνωριστείτε όλοι πραγματικά καλύτερα!

Τα coaching προγράμματα παρέμβασης πραγματοποιούνται τόσο δια ζώσης, όσο και online, ενώ σχεδιάζονται εξατομικευμένα επάνω στις ανάγκες και το αίτημα του Coachee – είτε εκείνος αφορά ιδιώτη, ελεύθερο επαγγελματία ή στέλεχος επιχείρησης. Σε περίπτωση που έχετε απορίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ή τηλεφωνικά, διαφορετικά μπορείτε να επισκεφτείτε τις πιο συχνές ερωτήσεις για περισσότερες διευκρινήσεις.